Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-1
Хичээлийн сэдэв: Бичвэртэй ажиллах программын орчинтой танилцах (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Хурууны үндсэн байрлалын үсгүүдийг ашиглан хурууны зөв
байрлалаар бичих.
Хичээлийн зорилт:
·
Бичвэртэй ажиллах программын орчинтой танилцах
·
Гарын зөв байрлалыг мэдэх
·
Гарын зөв байрлалаар бичүүлэх дадал суулгах
·
Зөв суух дадалд хэвшүүлэх
Хичээлийн агуулга: Зүүн гарын (өбый) баруун гарын (ролд) үсгүүдийг ашиглан
бичвэр мэдээлэл боловсруулах.
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суухаар зохион
байгуулах.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, гарын бүтэц бүхий танилцуулга, компьютерийн гарын зураг.
Аргазүй: Дагуулан сургах арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, үе
шат (3 мин)
|
- Компьютер дээр ажилладаг, ПС тоглодог хүүхдүүд
ихэвчлэн ямар хуруунуудаа ашигладаг вэ?
- Утсаар мессеж бичихдээ ихэвчлэн аль хуруугаа
ашигладаг вэ?
... тэгвэл компьютер дээр
бичвэр мэдээлэл боловсруулахдаа гарынхаа бүх хурууг ашиглана.
|
- Багшийн асуултанд хариулна.
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start -> All programms -> Microsoft office -> Microsoft office word программыг
нээнэ үү.
- Гарын арван хурууны байрлалыг авахаас өмнө
компьютерын гарны хэлийг солих ёстой. Үүний тулд компьютерын баруун доод
буланд байрлах EN дээр дараад MN-ийг
сонгож кириллээр бичих горимд шилжинэ. Мөн гарнаас Ctrl+Shift , Alt+Shift (хавсралт-1) товчны хослолыг дарна.
10 -
Хурууны үндсэн байрлал.
Сайн анзаарвал F,
J үсгэн дээр жижигхэн тэмдэглэгээ байгаа хурууныхаа байрлалыг алдах юм бол
тэмдэглэгээг хуруугаараа мэдрээд олох боломжтой. Хурууны зөв байрлалаар зөв
бичиж сурахад хамгийн гол нь компьютерын гар руу харахгүй байх нь чухал ингэж
байж зөв хурдан бичиж сурна.
Сурагчидтай хамтран ярилцаж хийнэ
- Баруун гарын долоовор хуруунд Р үсэг
Баруун гарын
дунд хуруунд О үсэг
Баруун гарын
ядам хуруунд Л үсэг
Баруун гарын
чигчий хуруунд Д үсэг
- Зүүн гарын долоовор хуруунд Ө үсэг
Зүүн гарын дунд
хуруунд Б үсэг
Зүүн гарын ядам
хуруунд Ы үсэг
Зүүн гарын
чигчий хуруунд Й үсэг байрлана.
- Өөрийн зохиосон үг, өгүүлбэрээ сурагчидад хэлж
бичүүлнэ.
Бороо бороо ороорой, дөрөө, Болд...
|
- Сурагчид хурууны зөв байрлалаа аван багшийг даган
бичнэ.
- Багшийн асуусан асуултанд хариулах, ямар үсгэн дээр
дарахад ямар үсэг гарч ирж байгааг хэлэх.
- Багшийн хэлсэн үг өгүүлбэрийг гарын зөв байрлалаар
бичих.
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
(өбый), (ролд) үсэгнүүд орсон үгсийг зохиож бичих.
- Сурагчдыг хоёр хоёроор нь нэг баг болгоно.
|
- Сурагчид баг болон хажуудах сурагчдаа үг хэлнэ,
ингэхдээ тухайн сурагчыг гарын зөв байрлалаар бичиж байгаа эсэхийг ажиглана.
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
- Сурагчдаар өөрийг нь үнэлүүлэх. (Хавсралт-2)
|
- Багшийн бэлдсэн үнэлгээг бөглөж өөрийгөө үнэлнэ.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
Сурагчидаас асуулт асууна.
- Баруун гарын долоовор хуруун дээр ямар үсэг байдаг
вэ?.
- Зүүн гарын чигчий хуруун дээр ямар үсэг байдаг вэ?
- Зай авахын тулд ямар хуруугаар дарах вэ? г.м
|
- Сурагчид багшийн асуултанд хуруугаа өргөх байдлаар
хариулна.
|
7
|
Гэрийн даалгавар
(2 мин)
|
- Сурагч
бүр компьютерын гарны зургийг зурж ирнэ үү. Монгол үсгийн хамт мөн хурууны
байрлалуудыг өнгөөр ялгасан байх.
|
- Гэрийн даалгавараа тэмдэглэж авна.
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-2
Хичээлийн сэдэв: Компьютерээр бичвэр боловсруулахад шаардлагатай арга
техникт сургах /гарын зөв
байрлал-кирилл үсэг/ Бичвэр
хэлбэржүүлэх –зэрэгцүүлэлт (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Хурууны үндсэн байрлалаар дээш шилжих, үсгүүдийг
ашиглан хурууны зөв байрлалаар бичих.
Хичээлийн зорилт:
·
Гарын хурууны зөв байрлалаас дээш шилжиж сурах
·
Гарын зөв байрлалаар бичүүлэх дадал суулгах
·
Бичвэр мэдээлэлд хэлбэржүүлэлт хийх
·
Бичвэр мэдээлэлд зэрэгцүүлэлт хийх.
Хичээлийн агуулга:
·
Гарын арван хурууны зөв байрлалаар дээш шилжих.
·
Бичвэрийг тод, налуу, доогуур зураастай болгон
хэлбэржүүлэх.
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суусан байхаар.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, сурагчдын зурж ирсэн гарын бүтэц бүхий зураг, гарын бүтэц бүхий өнгөөр ялгасан зураг
Аргазүй: Дагуулан сургах арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, сэргээн санах үе шат (3 мин)
|
- Та нар хэнд хайртай вэ?
- Хүн бүр ээждээ хайртай байдаг. Ээж гэдэг нь маш агуу
хүн энэ үгийг бичихийн тулд бид гарын үндсэн байрлалаас дээш шилжих
шаардлагатай. Тэгвэл өнөөдөр гарын үндсэн
байрлалаас дээш шилжихийг үзнэ.
|
- ээж, эмээ, өвөө, аав гэх мэт...
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start
-> Microsoft office word программыг нээнэ үү.
- Арван хурууны зөв байрлалаар дээш шилжихэд ямар үсгэн
дээр ямар хуруу байхыг өнгөөр ялган харуулсан зургийг харуулах. (хавсралт-1)
- Баруун гарын долоовор хуруу Y, U үсгэн дээр
Баруун гарын
дунд хуруу “i,I” үсгэн
дээр
Баруун гарын
ядам хуруу O үсгэн
дээр
Баруун гарын
чигчий хуруу P, {, }, -, =+ дээр
- Зүүн
гарын долоовор хуруу R,
T үсгэн дээр
Зүүн гарын дунд
хуруу E үсгэн
дээр
Зүүн гарын ядам
хуруу W үсгэн
дээр
Зүүн гарын
чигчий хуруу Q үсгэн дээр байрлана.
- Сурагчидаар
1. Ctrl+B
2. Ctrl+I
3.
Ctrl+U
товчлууруудын хослолыг даруулан тус тусдаа ямар үүрэгтэй, ямар өөрчлөлт
гарж буйг асууна.
- Бичвэр мэдээлэлд баруун, зүүн, голлуулах, ...
зэрэгцүүлэлт хийх.
|
- Программаа нээн ажиллуулах
- Багшийн хэлсэн үсгүүд дээр багштай хамтран дарж
бичнэ.
- нгшүзкъ нгшүзкъ нгшүзкъ нгшүзкъ нгшүзкъ
- эжуцф эжуцф эжуцф эжуцф эжуцф
- ctrl+b
тодоор, бүдүүнээр, өргөнөөр..
- ctrl+i
налуугаар
- ctrl+u доогуур зураастай.
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
- ролд, өбый, ах, нгшүзкъ, эжуцф, үсгүүд орсон өгүүлбэр
сурагчдаар бичүүлнэ.
- Хүүхдүүд ээ хоол боллоо гэж Болдын ээж
галын өрөөнөөс дуудлаа.
- Хүн үхэхээрээ айлгана
Хүүхэд уйлахаараа айлгана
|
- Сурагчид багшийн хэлсэн өгүүлбэрийг гарын зөв
байрлалаар алдаагүй зөв бичих.
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
- Сурагчдаар ролд, өбый, ах, нгшүзкъ, эжуцф үсгүүд
орсон гурван үг зохиолгон үг тус бүрийг товчлуурын хослолоор хэлбэржүүлэлт
хийлгэнэ.
|
- Зохиосон гурван үгээ товчлуурын хослолоор тус бүрд нь
хэлбэржүүлэлт хийнэ.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
- Сурагчид зохиосон үгээ гарын зөв байрлалаар бичиж
байгаа эсэх, мөн хэлбэржүүлэлтийг товчлуурын хослолоор хийж чадаж байгаагаас
хамааран 0-100 хүртэлх %-иар үнэлнэ.
|
|
7
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-3
Хичээлийн сэдэв: Компьютерээр бичвэр боловсруулахад шаардлагатай арга
техникт сургах /дадлага/ Бичвэр
хэлбэржүүлэлт (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Шинэ мэдлэг олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Хурууны үндсэн байрлалаар доош шилжих, үсгүүдийг
ашиглан хурууны зөв байрлалаар бичих.
Хичээлийн зорилт:
·
Гарын хурууны зөв байрлалаас доош шилжиж сурах
·
Гарын зөв байрлалаар бичүүлэх дадал суулгах
·
Бичвэр мэдээлэлд хэлбэржүүлэлт хийх
·
Тэмдэгтүүдийг хаана байрладаг, ямар хуруугар дарагддагийг
мэдэх.
Хичээлийн агуулга:
·
Гарын арван хурууны зөв байрлалаар доош шилжих.
·
Бичвэрийг тод, налуу, доогуур зураастай болгон
хэлбэржүүлэх.
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суусан байхаар.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, сурагчдын зурж ирсэн гарын бүтэц бүхий зураг, гарын бүтэц бүхий өнгөөр ялгасан зураг
Аргазүй: Дагуулан сургах арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, сэргээн санах үе шат (3 мин)
|
- Арван хурууны үндсэн байрлалд англи ямар үсгэн дээр
кирилл ямар үсэг байдгийг асуун хурууг нь өргүүлнэ.
|
- Багшийн асуултанд хариулна.
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start
-> Microsoft office word программыг нээнэ үү.
- Сурагчидаас өгсөн гэрийн даалгавартай холбогдуулан
асуулт асууна.
? Баруун гараар доош шилжихэд ямар ямар үсгүүд байдаг
вэ?
? Зүүн гарнаас доош шилжихэд ямар ямар үсгүүд байдаг
вэ?
- Баруун гарын долоовор хуруу N,M үсгэн дээр
Баруун гарын
дунд хуруу < дээр
Баруун гарын
ядам хуруу > дээр
Баруун гарын
чигчий хуруу ? дээр
- Зүүн
гарын долоовор хуруу V,
B үсгэн дээр
Зүүн гарын дунд
хуруу C үсгэн
дээр
Зүүн гарын ядам
хуруу X үсгэн
дээр
Зүүн гарын
чигчий хуруу Z үсгэн дээр байрлана.
-
Баруун эгнүүлэх ctrl+R
- Зүүн эгнүүлэх ctrl+L
- Голлуулах ctrl+E
-Талбарын энгээр эгнүүлэх ctrl+J
- Тэмдэгтүүд:
1-ийн тоон дээр №
2-ын тоон дээр –
(хасах)
3-ын тоон дээр “
4-ийн тоон дээр ₮
5-ын тоон дээр :
(тодорхойлох цэг)
6-гийн тоон дээр .
(цэг)
7-гийн тоон дээр _
(доогуур зураас)
8-ын тоон дээр ,
(таслал)
9-ийн тоон дээр %
(хувь)
0-ийн тоон дээр ?
(асуултын тэмдэг)
байрлана.
|
- Программаа нээн ажиллуулах
Хариулт:
- итьвю үсгүүд баруун гарнаас доош шилжихэд байдаг.
- мсёчя үсгүүд зүүн гарнаас доош шилжихэд байдаг.
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
- Хойгуур яваа
хорь гаруй
хонгор
халтар галуу
хойгуур
гарах нь уу?
урдуур
гарах нь уу? (ТӨМ)
Энэхүү түргэн хэллэгийг дээрх хэлбэржүүлэлтийн дагуу
сурагчдаар бичүүлнэ.
|
- Багшийн өгсөн ТӨМ дээрх хэлбэржүүлэлтийн дагуу гарын
зөв байрлалаар бичиж багшид шалгуулан үнэлүүлэх.
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
- Сурагчдын хэлбэржүүлэлт хийсэн болон гарын зөв
байрлалаар бичиж байгаа эсэхийг ажиглан үнэлгээ өгнө.
|
- Хийсэн даалгавараа багшид үзүүлэн үнэлүүлнэ.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
- Баруун гарын доош шилжих ядам хуруунд ямар үсэг
байдаг вэ?
- Зүүн гарын доош шилжих чигчий хуруунд ямар үсэг
байдаг вэ?
- Асуултын тэмдэг хэдийн тоон дээр байрлах вэ? Ямар
хуруугаар дарагдах вэ?
|
Хариулт:
- Гарын доош шилжих ядам хуруунд > тэмдэгт
- Зүүн гарын доош шилжих чигчий хуруунд Я үсэг байдаг.
- Асуултын тэмдэг 0 дээр байрладаг.
|
7
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Гарын зөв байрлалаас доош шилжих үсгүүдийг оруулан
өгүүлбэр зохиож ирнэ үү.
- Өөрсдийн мэдэх найм ба түүнээс дээш мөрт шүлгийг
дэвтэртээ бичиж ирнэ үү. Дараагийн хичээл дээр
хэрэгтэй.
|
- Гэрийн даалгавараа тэмдэглэж авна.
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-4
Хичээлийн сэдэв: Компьютерээр бичвэр боловсруулахад шаардлагатай арга
техникт сургах /дадлага/ Бичвэр
хэлбэржүүлэлт - үсгийн сан, хэмжээ (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Чадвар дадал олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Өмнөх хичээлүүдэд үзсэн мэдлэгт тулгуурлан бичвэр
мэдээлэл боловсруулах.
Хичээлийн зорилт:
·
Гарын зөв байрлалаар бичүүлэх дадал суулгах
·
Бичвэр мэдээлэлд хэлбэржүүлэлт, зэрэгцүүлэлт хийх
·
Бичвэр мэдээллийн фонт, хэмжээг солих
Хичээлийн агуулга:
·
Бичвэрийн хэмжээ, фонтийг солих
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суусан байхаар.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, сурагчдын дэвтэртээ бичиж ирсэн шүлэг.
Аргазүй: Бичих чадвар
хөгжүүлэх арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, сэргээн санах үе шат (3 мин)
|
- Сурагчидаас ямар сэдэвтэй шүлэг бичиж ирснийг асуун
сугалаа сугалуулах байдлаар нэг хүүхдийг сонгон шүлгийг нь ангийнхандаа
уншуулна. (
хавсралт )
|
- Сонгогдсон сурагч ангийнхандаа шүлгээ уншиж өгнө.
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start
-> Microsoft office word программыг нээнэ үү.
- Сурагчид бичиж ирсэн шүлгээ тус бүрдээ хэлбэржүүлэлт,
зэрэгцүүлэлт оруулан гарын зөв байрлалаар бичнэ.
- Шаардлага: Бүдүүнээр, налуугаар, доогуур зураастай, шүлгийг голлуулсан эсвэл шүлгийн нэрийг голлуулсан байх. |
- Программаа нээн ажиллуулах
- Зохих шаардлагын дагуу бичвэр мэдээллээ боловсруулна.
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
- Сурагчдын хэлбэржүүлэлт хийснийг харан үнэлнэ.
- Сурагчдыг бичиж байх хугацаанд ажиглана.
- Сурагч нэг бүрт үнэлгээ өгөхийн тулд бичвэрийг нь
гарын товчлуурын хослолоор хэлбэржүүлэлт, зэрэгцүүлэлт хийлгэн үнэлнэ.
|
- Хийсэн даалгавараа багшид үзүүлэн үнэлүүлнэ.
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
? Өнөөдрийн хичээл хүртэл юу сурч мэдэж авсан тухай
асууна.
- Гарын зөв байрлал
- Кирилл үсгийн байрлал
- Тодоор, налуугаар, доогуур зураастай бичих
- Тэмдэгтүүдийн байрлал
- Хэлбэржүүлэлт
- Зэрэгцүүлэлт
|
- Багшийн асуултанд хариулна.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
- Нэг дахилт нь олон удаа явдаг дууны үгийг дэвтэртээ
бичиж ирээрэй.
|
- Гэрийн даалгавараа тэмдэглэж авна.
|
7
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчдын хэлбэржүүлэлт хийснийг харан үнэлнэ.
- Сурагчдыг бичиж байх хугацаанд ажиглана.
- Сурагч нэг бүрт үнэлгээ өгөхийн тулд бичвэрийг нь
гарын товчлуурын хослолоор хэлбэржүүлэлт, зэрэгцүүлэлт хийлгэн үнэлнэ.
|
- Хийсэн даалгавараа багшид үзүүлэн үнэлүүлнэ.
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-5
Хичээлийн сэдэв: Бичвэрийг хуулах, зөөх, солилцох (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Чадвар дадал олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Олон дахин бичих шаардлагатай бичвэр мэдээллийг
боловсруулах арга технологид суралцах.
Хичээлийн зорилт:
·
Бичвэр мэдээллийг хуулах
·
Бичвэр мэдээллийг зөөх
Хичээлийн агуулга:
·
Бичвэр мэдээллийг хуулах, зөөх
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суусан байхаар.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, сурагчдын дэвтэртээ бичиж ирсэн дууны үг.
Аргазүй: Бичих чадвар
хөгжүүлэх арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, сэргээн санах үе шат (3 мин)
|
- Сурагчдаас ямар дууг сонгож ирсэн тухай асуун
ярилцах.
- Яагаад тэр дууг сонгосон тухай ярилцах.
|
- Багшид сонгож ирсэн дууныхаа тухай ярих.
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start
-> Microsoft office word программыг нээнэ үү.
- Хэрхэн хялбар аргаар дахин дахин бичихгүй байж болох
вэ?
- Сурагчдын бичиж ирсэн дууны үгийг бичүүлэх. Ингэхдээ
нэгдүгээр бадаг дахилт хоёрдугаар бадаг хүртэл бичүүлэх, цааш үргэлжлэх
дахилтыг хуулна.
- Хоёрдугаар бадаг хүртэл бичсэний дараа хуулах аргын
тухай тайлбарлаж өгнө.
- Хулганы тусламжтайгаар хуулахын тулд хуулах мэдээллээ
идэвхжүүлэн хулганы баруун товчлуурыг дарахад гарч ирэх цэснээс copy командыг сонгон
мэдээллээ бичих байрлалаа сонгон хулганы баруун товчлуурыг даран гарч ирэх
цэснээс paste командыг
сонгоно.
- Хуулах хэсгээ идэвхжүүлээд дэлгэцний зүүн дээд буланд
байрлах copy командыг сонгон хуулах газраа аваачин paste
командыг сонгоно.
- Үүнийг хялбараар хийхийн тулд бичвэр мэдээллээ
идэвхжүүлээд ctrl+c бичвэр мэдээллээ
бичих газраа сонгон ctrl+v дарна.
(?)
Copy ямар үүрэгтэй вэ?
(?) Cut ямар үүрэгтэй
вэ?
|
- Программаа нээн ажиллуулах
- Дууны үгийг хоёрдугаар бадаг хүртэл бичнэ.
-
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
- Сурагчдад түргэн хэллэг хэлнэ.
Сурагчид давхцаж байгаа үг бүрийг Ctrl+c, ctrl+v товчлуурын хослолын
тусламжтай хуулж бичнэ.
|
- Түргэн хэллэгт давхцаж байгаа үг бүрийг Ctrl+c, ctrl+v товчлуурын хослолын
тусламжтай хуулж бичнэ.
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
- Сурагчдыг өөрөөр нь үнэлүүлнэ.
- Хичээлийг ойлгосон эсэхийг гэрлэн дохионы аргаар
үнэлнэ.
Ногоон- маш сайн ойлгосон
Шар – бага зэрэг ойлгосон
Улаан - ойлгоогүй
|
- Сурагч бүр өөрийгөө үнэлнэ.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
-
|
|
7
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Эх үрсийн баярыг тохиолдуулан ээждээ барих бэлэг
сэдэвт захидал бичиж ирнэ үү.
|
- Гэрийн даалгавараа тэмдэглэж авна.
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Батлав: ЕБС-ийн сургалтын менежер
................................. /Н.Мөнхчимэг/
Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр-6
Хичээлийн сэдэв: Өгсөн бичвэрийг харж гарын хурууны зөв байрлалаар
алдаагүй зөв бичих (40 мин)
Заах анги: 6-р анги
Хичээлийн хэлбэр: Чадвар дадал олгох хичээл.
Хичээлийн зорилго: Гарын хурууны зөв байрлалаар алдаагүй, зөв хурдан
бичих.
Хичээлийн зорилт:
·
Гарын арван хурууны зөв байрлалаар зөв бичих
·
Өгсөн бичвэрийг харж хурдан бичих
Хичээлийн агуулга:
·
Бичвэр мэдээллийг гарын арван хурууны зөв байрлалаар
бичих
Анги зохион байгуулах: Хүүхэд тус бүр нэг компьютер дээр суусан байхаар.
Хэрэглэгдэхүүн: Компьютер, сурагчдын дэвтэртээ бичиж ирсэн захидал.
Аргазүй: Бичих чадвар
хөгжүүлэх арга. Бүтээлч сэтгэлгээг хөгжүүлэх арга.
№
|
Үе шат
|
Багшийн
үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн
үйл ажиллагаа
|
1
|
Хичээлийн бэлтгэл үе шат (2 мин)
|
- Сурагчидтай мэндлэх
- Ирц бүртгэх
|
- Багштай мэндлэх
|
2
|
Сэдэлжүүлэх, сэргээн санах үе шат (3 мин)
|
- Ээждээ бичиж ирсэн захидалтай холбогдуулан бичлэг
үзүүлэх.
|
- Сурагчид ээждээ сэтгэлээсээ хэлэх нэг өгүүлбэр бичнэ.
-
|
3
|
Шинэ мэдлэг олгох (15 мин)
|
- Start
-> Microsoft office word программыг нээнэ үү.
- Сэтгэлээс гарсан юм бүхэн
агуу байдаг...
Тиймээс сурагчдаар ээждээ чин сэтгэлээсээ хэлэх нэг
өгүүлбэр бичүүлнэ.
|
- Программаа нээн ажиллуулах
- Бичсэн нэг өгүүлбэрээ дарааллаараа ангийнхандаа уншиж
өгнө.
-
|
4
|
Бататгах (10 мин)
|
- (хавсралт-1) сурагчдаар
гарын зөв байрлалаар шивүүлэх.
|
-
|
5
|
Үнэлгээ (5
мин)
|
- Үг үсгийн алдаагүй зөв бичсэн байдлаар үнэлэх.
|
- Хийсэн зүйлээ үнэлүүлнэ.
|
6
|
Дүгнэлт
(3 мин)
|
-
|
|
7
|
Гэрийн даалгавар
(2 мин)
|
- Бичгийн цааснуудын хэмжээг мэдэж ирээрэй.
- Rigth,
Left, Top, Bottom үгнүүдийг орчуулан ямар утгатай болохыг мэдэж цээжилж
ирээрэй.
(Яагаад ийм даалгавар өгч байгаа вэ?
Гэхээр сурагчид энэ 4н үгийг андуурах тохиолдол их байдаг, дараагийн
хичээлтэй нь холбогдуулан ийм даалгавар өгч байгаа юм. Энэ үгнүүдийг ялгадаг
болчихвол шинэ хичээл үзэхэд ч дөхөм байх болно. )
|
Хичээлийн тухай өөрийн үнэлгээ
ололт, цаашид анхаарах зүйлс
...............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
No comments:
Post a Comment